langer thuis

Clipboard01 (1)

 

 

 

langzaam wordt ze te klein

voor deze wereld

trekt ze de gordijnen

dichter om zich heen

buiten ligt de angst

paniek

blijf maar liever binnen

langzaam ontgroeit ze

haar eigen huis

ergens ver schrijft iemand

zij moet langer thuis

©hvanee, mei 2014

foto: internet

Geplaatst op 9 mei 2014, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Kwetsbare realiteit mooi verwoordt Hennie.
    Als ik naar de foto kijk denk ik: Het zou haar moeder kunnen zijn.

    • Ha Svara, mijn moeder is niet zo oud geworden, helaas
      Fijn je weer eens te lezen

      • Ik ben niet zo veel meer op het blog op dit moment.
        Ben erg druk met andere leuke activiteiten waardoor het schrijven er helaas ook wat bij inschiet. Binnenkort misschien weer meer tijd.
        Groet je

  2. Er wordt wat gesold met die breekbare mensjes. Kun je dit gedicht niet ergens in Den Haag publiceren? Op de deur van “Het Torentje” spijkeren? Als een moderne Luther?

  3. T’is schandalig maar je hebt het mooi verwoord

  4. Rebelse Huisvrouw

    Soms denk ik: waarom wordt er in dit land toch zo weinig gedemonstreerd en geprotesteerd?? Ik snap het niet. Wat er gebeurt met de oudere mensen is vreselijk maar ik sluit me aan bij EJW: je hebt het mooi verwoord.

  5. snorrinidhogsson

    sterruk Hennie!!

