voor paal

Texel strandpaal 19

 

 

 

En toen

toen het strand weer eenzaam lag

stond je daar alleen

voor paal

Jouw roodverbrande kop

bood houvast aan de meeuwen

Jouw wortels schoten leven

in het natte zand

waar de zee schuimkoppen liet

De zon gaf je een schaduw

De zee, het zand, de meeuwen

en toen

de leegte van paal 19

©hvanee

Texel, juli 2014

Geplaatst op 1 juli 2014, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. lees ook de bijdrage van Letterzetter:
    paal 19

  2. Nou, wat opmerkelijk! Twee berichten, onder elkaar op mijn ‘volg-pagina’, allebei over paal 19 op Texel! Mooi weer, Hennie. (Ook mooi wéér, trouwens)

  3. Even off-topic’ door een ander e-mailadres ontvang ik geen berichten meer van blogplaatsingen Hennie…..kun je dit aanpassen? annetlemaire@telfort.nl is het geworden….met groetjes Annet

  4. Wat goed gevonden hennie, heel verrassend.

  5. Wat een mooie poëzie bij deze knappe foto.

  6. Ach, was ik er nu maar al (nog 3 nachtjes slapen). Mooi, Hennie!

  7. Mooi zeg. Als een zuchtje wind.

  8. Ooit schreef ik over Paal 14, jammer genoeg ben ik geen dichter.

    http://robalberts.wordpress.com/2014/06/21/paal-14/

    Vriendelijke groet,

