Topzwaar

Soms nemen mijn gedachten hun loop
naar daar waar ik niet wil zijn
zelfs niet met alleen mijn hoofd

Dan zwem ik andere wegen maar
telkens keer ik weer in mijn kop
kom ik mijn gedachten tegen

Diep duik ik in mezelf
langzaam word ik dan topzwaar
ga ik toch mijn gedachten achterna

© corrienijenmanting.weebly.com
© hvanee

Park Sonsbeek Arnhem, juli 2014

 

IMG_2280[2]

Geplaatst op 18 juli 2014, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Het beeld maar ook jouw gedicht duikt naar een vruchtbare bodem.
    Vriendelijke groet,

  2. De prachtige foto en jouw gedicht maken heel wat los bij mij. Heel mooi.

  3. Die Gedanken sind frei. Maar wij?

  4. Een oceaan van gedachten

    gedachten
    sleuren je mee
    als wilde golven in een stormachtige zee

    soms veranderen ze in diepe draaikolken
    bron van gevoelens die wachten op tolken

    nog voor de woorden
    zijn gevormd
    verdwijnen ze plots als een schichtige ree

    Bedankt voor de les, nee, gedachten kun je niet denken.
    Het overdenken waard, Hennie. 🙂
    Lenjef

    • gedachten kun je niet denken
      ze sleuren je mee
      als een stormachtige zee

      prachtig!

      je bent terug Lenjef, prachtig!

      met een warme groet, Hennie

