de rozenbottels

DSC02894

de dag lag grijs onder mijn voeten
het blad hing zwaar
klaar voor de val
traag
het water een fluistering
de rimpeling
zoals het hoort
herfst

ik ging om te gaan
gedachten sprongen mijn pad
struiken droegen de rozenbottels
drie klaprozen bloeiden
in het geniep
buiten hun tijd
in mijn gedachten

© foto: corrienijenmanting.weebly.com
© tekst: hvanee, uit het archief

Geplaatst op 10 oktober 2014, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. Rondborstige natuur…..

  2. Zeer mooi en prachtige kleuren

  3. “Ik ging om te gaan”. Mooi gedicht en foto. Melancholisch-optimistisch. Als dat kan.

  4. Dank weer voor de waardering, het doet ertoe

  5. Mooi passend gedicht!
    En dan die doornachtige
    Kronen onbebloed

  6. Hoeft niet, die waren wel bebloed 🙂

  7. je hebt weer gelijk 🙂

  8. Mooi! Zowel foto als gedicht 😉

  9. Ik herinner mij het plukken van kilo’s rozenbottels,
    De lekkere jam die mijn moeder hiervan maakte is door iedereen in de straat gegeten.
    Mooie herinneringen komen door jouw blog weer boven.
    Vriendelijke groet,

