Laat november

DSC03649©

 

Laat november laat

het gele blad

nog eenmaal gloeien

in het goud

van jouw late middagzon

Laat ons nog even

november zwijgen

in je lage nevellicht

voordat de engelen

door het luchtruim zweven

en wij

met toeters en bellen

teveel feest verkopen

 

foto: corrienijenmanting.weebly.com

© hvanee, november 2014

 

 

Geplaatst op 25 november 2014, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. De herfst is nog een feest.
    De feestdagen geven zo vroeg nog veel gekrakeel.
    Laat mij nog maar even van de herfstbladeren genieten.

    Vriendelijke groet,

  2. Mooi Hennie…met toeters en bellen teveel feest verkopen….
    Grtz G

  3. Raak! Ik houd mijn hart vast voor al die overdaad. Nog even zorgeloos genieten van de schoonheid van de herfst.
    Wel straks leuk voor het eerst Sint en Kerst met je kleindochter!

  4. Met zo’n kleintje er bij is het toch genieten van dit soort dagen lijkt me, ik benijd je wel een beetje 😉

  5. dat durf ik toch wel ernstig te betwijfelen

  6. dank weer voor het warme herfstgevoel, ook aan Corrie en haar mooie foto

  7. Le quattro stagioni

    seizoenen, niemand kan ze bestellen
    we kunnen enkel vaststellen
    wat de kleuren vertellen
    schoonheid zonder toeters en bellen

    Een heerlijk gedicht, Hennie!
    Lenjef

