stil leven in de schemering

boekenkast

 

dit zijn de dagen zonder woorden
het waarom is verdwenen
het hoe ligt stil

ze kwamen van ver
de verhalen vol leven
die nu in drukinkt zwijgen

ik maak me klein in het licht
van de schemer

een goed 2015 wens ik je

foto: peter mauve

Geplaatst op 31 december 2014, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Dank je voor je mooie gedichten, het afgelopen jaar.
    Voor jou ook een mooi 2015!

  2. Staan blijven in het collectieve geweld. Klein blijven. Je eigen ding. Zo’n jaarwisseling stelt toch niks voor :-). Happy 2015!

  3. Wat een mooie weer.
    Zo klein.
    Gelukkig nieuwjaar.

  4. The sound of silence

    er zijn zo af en toe van die dagen
    dat men alleen
    of met een hart van steen
    niets behalve stilte kan verdragen

    Héél mooi!
    Ik wens je veel stilte wanneer het nodig is, Hennie! 🙂
    Lenjef

  5. Hoe mooi stil kan zijn
    ook voor jou Lenjef

  6. Mooi! Ik wens je een inspirerend 2015.

  7. Dank jullie voor de likes, leuk

