De eerste sneeuw

sneeuw

Ze wacht de eerste sneeuw,
de sneeuw die ze als kind
opving met haar tong.
Het smaakt naar niks,
schreeuwde ze dan in een tuin
die langzaam stiller werd.

Nu staat ze bij het raam,
kijkt in de stilste tuin.
Zelden nog denkt ze aan het kind,
het kind dat ooit verdween
en alles wit achterliet.

foto: corrienijenmanting.weebly.com
© hvanee, januari 2015

Geplaatst op 20 januari 2015, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Een mooie combi Hennie!
    En op de foto prachtige bloemknoppen van sneeuw.

    P.S.
    Ik las dat je ook niet meer op de voorpagina verscheen van OBA.
    Dat overkwam mij ook. Jammer, want we kunnen er nu niet meer op vertrouwen dat het steeds goed gaat.
    Gelukkig krijg ik via RSS van degenen die ik volg een seintje. En vonden de volgers mij ook.
    Groet.

    • Ja, ik begrijp die Oba voorpagina niet, misschien heb ik iets verkeerd ingesteld. Jammer vind ik het wel.
      Gelukkig zijn er mensen die mij wel weten te vinden.
      Groetjes, Hennie

  2. Alle lezers, dank
    Corrie, dank voor de subtiele foto
    En nu maar wachten op de eerste sneeuw!

    Groet, Hennie

  3. Weldra sneeuwgrijsje en de zeven dwergen…

    elk jaar lijkt de sneeuw minder wit dan een kunstgebit
    wegens de pollutie die comfortabel in de lift zit
    zoals wij in onze auto bij elke luchtvervuilende rit
    door de opwarming raken straks de gemoederen verhit

    Een héél mooi en warm gedicht over sneeuw, Hennie! 🙂
    Lenjef

  4. Hoi!
    Jouw prachtige blog staat genomineerd voor de Blog Top 3 blog
    Kijk maar even
    Ik heb je genomineerd voor de Blog Top 3 Tag
    https://son370.wordpress.com/2015/01/21/blog-top-3-tag/
    Groetjes,
    Sonja

