geen mooie praatjes

DSC05959

De woorden hebben mij geweigerd
voor hen geen mooie praatjes
zij zijn de winter zat
vandaag geen wollig sneeuwtapijt
zij hebben het gehad

Ik heb ze warm toegedekt
de woorden liggen op de bank
ze zijn zo heerlijk sloom
willen daar hun chocomel
maar wel met hopen room

De woorden hebben mij geweigerd
ik moet nu zonder hen
vandaag geen mooie plaatjes
alleen een beker hete chocola
en winter, je bekijkt het maar

foto: corrienijenmanting.weebly.com
© hvanee, februari 2015

nr 855

Geplaatst op 10 februari 2015, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. En dat heb je dan toch maar mooi in woorden gevat! 😉

  2. De woorden hebben je dan wel geweigerd, maar in de steek gelaten hebben ze geenszins, want ze inspireerden je tot een heel origineel stukje poëzie.

  3. Zijn de woorden soms
    van gesmolten chocoladeletters.

    > wel lekker maar ik drink het eigenlijk nooit.

  4. Winterblues?

    ze blijft op haar honger zitten
    heeft de buik vol van de kou
    verlangt naar het lentelauw
    en gebak met verse zonnepitten

    Een heerlijk gedicht, om van te smullen, Hennie! 🙂
    Lenjef

