Zwolle

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Elke keer als ik denk aan die stad
schijnt de zon, staat de hemel hoog

Het is er vrijdag, het laatste werk
daarna zijn de dagen vrij

Uit de lucht vallen de klanken
van een vrolijk carillon

op de markt met zijn mensen
in de oude binnenstad

Ik heb getrouwd en vier mijn feestje
in de italiaanse ijssalon

Hoe geluk zich hecht aan kleine dingen
elke keer als ik denk aan die stad

foto: Christien Damman
© hvanee, februari, 2015

Geplaatst op 12 februari 2015, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Mooie herinneringen…

  2. Gehecht aan de toren

    in de schaduw van bijna wolkenkrabber hoge kerken
    waaronder mensen zijn geboren
    soms later hun hart verloren
    zullen velen begraven worden, het staat op de zerken

    Prachtig, Hennie!
    Dankjewel voor de inspiratie! 🙂
    Lenjef

  3. Ik kom er wel eens. Inderdaad een leuke stad.

  4. Het ongerijmde wordt gerijmd door het inzicht wat woorden van een rijm kunnen teweegbrengen. Woorden hebben een geheimzinnige kracht die niet is te verklaren en dat hoeft ook niet.

