lange weg

710524

foto: corrie nijenmanting

langs een lange rechte weg
kijk ik de wereld in
ieder uur weer anders

’s morgens zie ik de kinderen naar school
een eindeloze rij
ik kruip er tussendoor
in mijn eigen gangetje
de wereld is nog ver en groot

dan wordt het stil op straat
stil en langzaam
de moeders met de wandelwagens
wat is de wereld klein
en alles wat nog komen moet
dat heeft zo moeten zijn

© corrienijenmanting.weebly.com
© hennie van ee

Geplaatst op 16 juni 2015, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Een van mijn leerlingen wist ooit de snelheid van een slak te berekenen.
    Naar de gitaarles en van de gitaarles komend wist hij precies hè ver de slak had gelopen.
    Met de tussen liggende tijd berekende hij feilloos de snelheid.

    Of de gitaarles goed was gelopen herinner ik mij niet meer.
    Maar dat het een opletten leerling is weer wel.

    Vriendelijke groet,

  2. muzikaliteit uit zich op vele manieren

    een waterig zonnetje terug

  3. Als je geen haast heb ziet de wereld er mooier uit

  4. Naargelang…

    de weg die voor je ligt
    kan men
    als een huisjesslak bewandelen

    of lopend als sprintkampioenen
    met splinternieuwe sportschoenen

    het hangt er van af
    hoe men
    je aan de aankomst zal behandelen

    Om lang van dit mooie gedicht te kunnen genieten heb ik het met een slakkengangetje gelezen, Hennie. 😀
    Lenjef

