zomerdruppels

DSC00468-001

 

zie hoe de druppels van een zomer

zich hechten aan de rozen

die nu overvloedig

eens toch weer zullen vergaan

bloemen en druppels

als schepen en als mensen

maar die zomer zal blijven bestaan

foto : corrie nijenmanting

©: hennie van ee, juni 2015

nr.890

Geplaatst op 28 juni 2015, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. De foto raakt, ik voel een brok in mijn keel zo mooi. De woorden overdenk ik en proef de tijdigheid, om af en toe even terug te komen en te herlezen en de mooie foto weer te zien.

    Ik dacht waarom raakt het me toch zo, is het de puurheid, dat je bijna de bloem ruikt en de druppels voelt op de huid? Ook, maar ik zie er ook een klein kindje in, nog in de baarmoeder, bijna klaar,. bijna komt het op de wereld.

    • Hi Zilver, wat een lieve reactie. Die foto is prachtig, de schoonheid van die pioenroos en daar dan de druppels op. Druppels die voor zoveel verschillende dingen kunnen staan.Juist in de zomer.
      En dat alles dan weer voorbij zal gaan…… Zoiets.
      ’t Is een korte tekst, maar ik heb er wel mee lopen stoeien, wilde veel zeggen en jij pakte het op.
      Dank.
      Nog een fijne zondag.

  2. Ik ben gek op pioenrozen.
    Speciaal de witte bloemen vind ik prachtig.

    Mooi optimistisch beschrijf jij vergankelijkheid en het terugkeren van de seizoenen.

    Vrolijke groet,

  3. Prachtig, zowel de tekst als de foto.

  4. Hemelwater

    voor het welig groeien en bloeien
    is de regen
    een zegen
    ’t zal zonnekloppers zelden boeien

    Een prachtig gedicht en een fijne foto, Hennie!
    Lenjef

