een huis als mens

Harz 065niet ieder huis is van steen

je hebt er die zijn van hout

met ergens middenin een ziel

waar de mensen wonen

waar ze gaan en samenkomen

en dan eindelijk weer thuis

 

niet iedereen is geel

je hebt ook andere kleuren

kijk hem daar nou toch staan

eens zo gul en warm

nu zo af –  en uitgeleefd

een huis als mens als

huis als mens

 

foto en tekst: Hennie van Ee, juli 2015

 

 

Geplaatst op 16 juli 2015, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. mijnzinnenmijngedachten en kosto68 jullie zijn vlot met een like, dank

    ben zelf niet helemaal content, misschien verandert er nog wat hier en daar
    een stuk van de straat af, bijv.

  2. Hm, niet content? Ik wilde juist schrijven: dit is weer een echte, onvervalste hennie van ee!

  3. Een heel mooi gedicht en ik dacht te schrijven een heel mooie foto maar lees dat je niet helemaal tevreden bent. Snij hem eens vierkant zoals je dacht te doen een stuk van de straat af. Misschien bevalt hij je dan beter? In elk geval de kleur bevalt mij wel, heerlijk zomers.

  4. Ik roep al jaren: mijn volgende huis is van hout! Heerlijk!!

  5. Oude huizen vind ik het mooist omdat ze een ziel hebben. Daarom is een Vinex wijk niks voor mij

  6. Stille getuigen

    tussen mens en huis zitten meestal parallellen
    vooral
    het begin en ‘t verval
    spijtig dat oude muren niets kunnen vertellen

    Een in het oog springend gedicht én huis, Hennie!
    Prachtig weer!
    Lenjef

