voor een thuisloze

Harz 069

als de dagen anders worden
korter misschien en donkerder
dan wil ik er voor jou zijn
jouw schuilplaats zijn
jou mijn warmte geven
mijn ruimte en mijn rust
zodat jij weer ademen kunt
en meer
en verder
ben ik eindelijk jouw thuis

foto en tekst: hennie van ee, augustus 2015
de laatste uit de serie: Houten huizen in de Harz

Geplaatst op 1 augustus 2015, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Wat een liefdevolle uitnodiging

  2. Een thuis

    kunnen we een warme thuis zijn voor onrustige nomaden
    tussen het veranderen van wisselvallige seizoenen
    die de rode kleur vervagen van stervende pioenen
    terwijl kille nachten het einde van de late zomer verraden

    Ja, de hemel is voor velen hun dak.
    Heel mooi, Hennie!
    Lenjef

