autumn storm en pepernoten

pontje 003

herfststorm met wat pepernoten
en ik zoekend naar woorden
in een spel van moeilijke letters
buiten komen de kinderen uit school
gewoon zo’n middag waarin de tijd
tot staan komt in een beeld van lang geleden
wat toen niet werd gezegd
ongehoord de woorden
verbijstering
omdat het nog steeds zo is

foto: hennie van ee
© hennie van ee, oktober 2015

Geplaatst op 20 oktober 2015, in poëzie en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Ja, ongelooflijk hè, nog steeds zo. Dank je voor het verwoorden van dit (ook mijn….) gevoel.

  2. De zwarte hand…
    die om de hoek van de deur
    wat strooigoed werpt
    En dan nu de strijd
    of dat wel kan…
    Roet in de schoorsteen
    is nu eenmaal
    van die kleur
    U en ik
    zouden er
    uniform uitzien
    na de daling
    Èn dan díe klim vooraf!
    Stijgen in aanzien

  3. Geen thee voor mij bij een herfsttij
    Wel heerlijk melancholisch mijmeren over
    Modderige bospaden bedekt met dode bladeren
    Veel muziek vol stormen die ze laten opwaaien
    Gek, maar daar knap ik vaak zo van op

  4. Sommige dingen veranderen (gelukkig niet

  5. Tussen hete koffie en ijsjes

    de seizoenen komen en gaan
    zoals schoolkinderen
    waarvan velen vlinderen
    alsof het nooit is voorgedaan

    Leven is veranderen, Hennie!
    Prachtig!
    Lenjef

