tijd en plaats

herfst 009

 

de tijd stroomt

in ons

om ons

neemt ons mee

de tijd

houdt herinneringen vast

zij vormen onze geschiedenis

en dan zijn er de plaatsen

de plekken waar wij zijn

waar wij waren en

ooit nog eens hopen te zijn

dat is ons leven

foto en tekst: hennie van ee

november 2015

Geplaatst op 6 november 2015, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. Ja, zo simpel is het eigenlijk. Toch maken we er vaak een ingewikkeld zootje van.

  2. Een streep water
    op het doek
    vol natuurlijke tinten
    Grasgroene wallenkant
    houten stelen met bladerkwast
    Schep drap uit de sloot
    opdat stroom niet stilt
    en overloopt
    Blijft glimmen
    in de zon!

  3. We zijn eigenlijk altijd op reis, mooi verwoord

  4. …en daar moeten wij met elkaar het beste van maken…Ons leven is een rivier. Soms kunnen we de koers veranderen door er een steen in te gooien; meestal volgen wij de weg van het water. Mooi en helder verwoord.
    De eenvoud in jouw gedichten spreekt me aan. Ik hoop niet dat je dit als een tekortkoming opvat. Bij sommigen moet je een gedicht een paar keer lezen om te doorgronden wat er staat. Bij jou word ik meegenomen door de woorden.
    Lieve groet

  5. Voorbij hier en nu

    we laten ons meevoeren op de eeuwige golven van de tijd
    gebonden aan wat mensen ruimte noemen
    het kan tussen beer zijn én frisse bloemen
    gisteren kennen we, niemand weet naar waar morgen leidt

    Een tijdloos mooi gedicht, Hennie.
    Lenjef

  6. Ik gebruik je foto met mijn gedicht okay…link van jou erbij.

  7. Mooie foto en de tekst laat me nadenken, de tijd gaat snel, soms denk ik ik moet opschieten er is nog zoveel te doen, maar mijn lichaam wordt trager en waarom die haast, ik moet leren genieten van het hier en nu.

  1. Pingback: wakkersgedichten

