Een zomer

doeken

Nog steeds waait er een zomer
van frisgewassen doeken
bloemengeuren door mijn haar

De woorden heb ik opgeslagen
in een la vieren zij het feest
van een zomer ver weg en
ergens in Toscane wappert nog
steeds de wind in geuren en kleuren

foto: Schrijven in Toscane – II Bene
© hennie van ee, december 2015

Geplaatst op 1 december 2015, in poëzie en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Mooi, dit gedicht. Even weg van die vieze grijze motregen.

  2. lege lijnen

    onder de mooiste regenbogen
    aan draden
    die regen verraden
    hangt er zelden was te drogen

    Een zuiver Hennie-gedicht! 🙂
    Lenjef

  3. heerlijk zo’n nazomermomentje
    opgediend in een treffend beeld en gedicht
    jammer dat ik nooit foto’s maak
    van mooie zomers heb ik alleen wat flitsen in mijn gedachten
    hoewel, ik hou ook van de huidige stormen
    al kan ik niet meer de dijk op zonder touw 🙂

