Driekoningen

xxx 010

Altijd gaan ze met drie,
de vrienden
die eigenlijk koningen zijn of
wijzen of toch gewoon musketiers.

Altijd op weg uit het Oosten
met geschenken voor het nieuw geboren kind.
Hun namen zingen rond.

Altijd groet ik ze
als zij mij voorbij gaan,
licht mijn hoed en wens ze
een goede dag.
De heren op leeftijd.

foto en tekst: Hennie van Ee,
6 januari 2016

Geplaatst op 6 januari 2016, in poëzie en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Het is bijna alsof ze buigen…. mooi!

  2. Het zijn ook prachtige kerels, Hennie 😉 Heel toepasselijk op deze dag. En ik zie zelfs een beetje groen bij jou. Hier is álles grijs…
    lieve groet

  3. Prachtig!
    Ik heb mijn koninginnenverhaal van afgelopen zomer van stal gehaald.
    Maar jouw Koningen zijn mooier.

    Winterse groet,

  4. Die drie koningen
    Lijken net bermtoeristen
    Die jou uitzwaaien 🙂

  5. Drie koningen, drie koningen ♪♫♪♫♪

    drie koningen, figurant zijn is hun treurige lot
    de hoofdacteur is god
    na het applaus bespot
    daar hij het slachtoffer werd van een complot

    Dankjewel voor de inspiratie, Hennie! 🙂
    Lenjef

  6. Ik las het met een glimlach 🙂

