vlissingen

bootop een dag was er een ander
beeld in het waterig grijs
achter mijn raam gleed
een schip oranje voorbij

de rivier leek traag
ik kon hem niet duwen maar
de boot voer snel naar vreemde
oorden china shipping lines

ik zag de mensen daar
in hun zijden kimono’s
waren zij thuis en ver
en ik alleen bij het raam

foto: peter mauve
© : hennie van ee, januari 2016

Geplaatst op 10 januari 2016, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. Place to be! Ik kom er heel graag. Het licht, de forten, de bedrijvigheid. Unieke plek.

  2. Ik heb een zwak voor Zeeland, altijd al gehad, en het wordt keer op keer bevestigd 😉
    Horen zijden kimono’s niet eerder bij Japan?
    Je laatste zin is mooi. Door de bovenstaande beschrijving krijgt het alleen zijn meer nadruk. Mooi!

  3. Het oord waar ik woon
    Uitgestrekt piratennest
    Qua skyline verpest

  4. Weer genoten van tekst en foto, ze passen mooi bij elkaar

  5. Too far east is west

    op de eeuwige golven van onze korte tijd
    varen we mee
    in wel en wee
    sommigen zijn af en toe het noorden kwijt

    Een echte Hennie!
    Prachtig!
    Lenjef

  6. Noodgedwongen woon ik er sinds vorig jaar.
    Je kunt die skyline de rug toekeren, maar er zijn alweer plannen gemaakt om de rest van de kust te bebouwen. Het verzet groeit, maar de gemeenten trekken zich daar niks van aan.

  7. Thuis en ver. Dat is bijzonder! Ook bijzonder mooi!

  8. Achter mijn raam gleed een schip oranje voorbij. Die vind ik mooi. .. eindeloos kijken. Naar water en schip. Zeeland is prachtig.

