Gele jurk

 

Er ligt een hand op

de tafel waaraan wij zitten.

Vingers trommelen

een ongeduldig lied.

Het zijn de vogels, zegt ze,

die zitten in mijn hoofd,

met mijn vingers laat ik ze

fladderen en de vlinders ook.

Ik maak ze blij met

mijn gezang zoals ik

alles vrolijk maak.

Buiten is het winter,

zij draagt een gele jurk.

winter

© Hennie van Ee,januari 2016

foto: internet

Geplaatst op 21 januari 2016, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. De foto doet me denken aan de bomenrij (schilderij) van Jan Mankes 🙂

  2. Jeeee, wat mooi!

  3. Altijd zomer

    in haar hoofd
    is het zelfs
    in de koudste winter zomer

    ook de lente en herfst gaan aan haar voorbij
    haar hart begint een vreugdedans na 31 mei

    ze straalt
    warmte uit,
    toch noemt men haar een dromer

    Ongezien prachtig, Hennie!
    Amai!
    Lenjef

  4. Ik voel het voorjaar

  5. Een vrouw met een groot voorstellingsvermogen. Ik zou bijna zeggen: toverkracht. Jaloersheid ken ik niet, maar nu begint het een beetje te kriebelen. Deze dame heeft geen weet van een Blauwe Maandag. Ik wens het iedereen toe. Prachtig gedicht!

