De blije fiets

blij-fiets-kwaliteit-olie-schilderij-op-gespannen-doek-12-x16

De vroege ochtend is nog donker.
Buiten gaat het leven door
waar het gisteren gebleven was.
Het regent.

Langzaam neemt de dag contouren aan,
laat hem het programma zien:
een lijst van alledaagse dingen.
Het regent en het stormt.

Een winter die niet worden wil.
Hij pakt zijn fiets en
trapt zichzelf gelukkig
er even tussenuit.

afbeelding: internet
© Hennie van Ee, februari 2016

Geplaatst op 5 februari 2016, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Met storm en regen ben ik minder blij op mijn fiets.
    Maar verder fiets ik met plezier rond.

    Leuk blog!

    Vrolijke groet,

  2. Die winter blijft een plaaggeest….

  3. Laatste regel….mooi!

  4. Prachtig plaatje, mooi vertaald in een prachtig gedicht, waarmee je meerder kanten op kunt. Verrassend!

  5. Als fietsliefhebber een herkenbaar gedicht

  6. Het fietsen mis ik nog elke dag. Come rain or shine… Je woorden geven me een vrijheid-blijheid-gevoel.
    Lieve groet

  7. Onderweg naar een regenboogtrui

    tussen licht en donker
    waar schemering
    onder naamloze sterren tegen de tijd vecht

    golft het leven van vandaag naar morgen
    grijze wolken houden de regen verborgen

    een eenzame fietser
    trapt zich naar
    waar de regenboog straks zijn kleuren neerlegt

    Dankjewel voor de inspiratie, Hennie! 🙂
    Je bent een gedichten krak!
    Lenjef

