De eerste warme dag

De warmte meegenomen
van een dag die kaal
boven de akkers hing.

Een dag die zich fluitend
nestelde in wazig groen
op peppelhoogte.

Een dag van helder blauw
op een terras
met moeie wandelbenen.

© Hennie van Ee

Geplaatst op 5 april 2016, in poëzie. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Prachtig geschreven

  2. Ah, de zon klinkt door in je woorden en ik voel mijn kuitspieren.

  3. Peppelhoogte… wat mag ik me daarbij voorstellen?
    Mooi geschreven!

  4. Lentekriebelingen

    de eerste zonnewarmte geeft meestal aan jong en oud
    je moet er straks maar eens op letten
    zin om weer van alles in gang te zetten
    helaas blijft van sommigen het hart elk seizoen ijskoud

    Ik zie het zo voor mijn ogen en voel het in mijn benen, Hennie! 🙂
    Heel mooi weer!

    Lenjef