te koop

 

 

zeg maar dat je op een dag
gewoon de deur uitloopt
de kamers leeg
en alles weg
en iedereen

dat dat dan een stukje
van je leven was
met veel ramen
licht en ruim
een buiten om te spelen

maar ook het donker
dat door de kieren
’s nachts naar binnen sloop

veel heb je dan al weggedaan
en alles neem je mee

zeg maar op een dag gewoon

© hennie van ee

Geplaatst op 14 april 2016, in poëzie en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. Zou jammer zijn van het mooie interieur

  2. Ja, zo gaat dat soms…mooie kamer wat ik er van zie!
    Zo te zien heb jij ook hier een verandering aan gebracht of valt dit me nu pas op…In ieder geval ziet het er goed uit!

  3. Ja, dat bedoel ik..
    Ook een fijn weekend!

  4. Na het liken dacht ik; die heb ik al eens gezien, en ja, jaren geleden bij ‘verkocht onder voorbehoud’. Maar nog steeds mooi dus.

  5. De kamers leeg en alles weg – een gedicht in zichzelf.

  6. Ik ben vaak verhuisd en daarom spreekt mij dit aan. Mooi gezegd.

  7. Leven is veranderen

    sommigen doen het meer dan anderen
    plots een punt zetten achter wat was
    zoals een huis met enorm veel glas
    het zicht dat voor hen ligt veranderen

    Het voornaamste neem je altijd mee, Hennie.
    Met prachtige woorden weer een stukje leven afgesloten.
    Lenjef

