Vrijheid

vrijheid

Vrijheid voel je in je haren
als je op de fiets
het oude bomenlaantje neemt
of anders lopend
door de duinen op sandalen.
Vrijheid voel je
als er iemand naar je luistert,
jouw stem ook wordt gehoord.

Vrijheid is waarin wij leven
als vlaggen wapperend in de wind,
dat voel je in je haren.

foto: internet
© Hennie van Ee, 5 mei 2016

Geplaatst op 5 mei 2016, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Daar sta ik helemaal achter

  2. Mooi, dat oude bomenlaantje is prachtig, ik zie het voor me.

  3. Mooi.

    Fijn dat je na twee minuten ook weer spreken mag
    en kunt zeggen wat je zeggen wilt.
    …Al vind ik wel dat je nadenken moet
    wat er uit je mond komt.
    De grove taal richting Erdogan
    gaat mij te ver!

  4. Vrijheid

    vrijheid is een muur gebouwd met vergissingen
    een zieltogende fusie
    tussen hoop en illusie
    zijn wij niet de slaaf van andermans beslissingen?

    Vrijheid, door jou zo mooi beschreven, botst altijd op grenzen, Hennie.
    Lenjef

  5. Te wapperen in de wind, vrij als een vogel.

