De Waal

GW   19-06-2016 008waal

 

 

Ik ben het water van ergens
ver en vul de rivier langzaam

tot buiten zijn oevers soms.
Onder de brug voel ik me thuis

hoewel ik daar niet woon.
Altijd ben ik onderweg naar

verder. Ik stroom. Men heeft mij
de ruimte gegeven, plaats gemaakt

voor mijn beweging. Zo stroom ik
voorbij de verbeelding.

foto: De Waal bij Nijmegen, Peter Mauve
© Hennie van Ee, juni 2016

Geplaatst op 28 juni 2016, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Ze passen helemaal samen

  2. Mooi. Mooie foto ook.

  3. Klasse! Heel mooi.

  4. Het stroomt dit jaar
    wegens de neerslag
    behoorlijk door

    Prachtig verwoord!

    Er bestaat water
    dat vlucht
    treed buiten de oevers
    en vind onderdak
    in de uiterwaarden
    Dat is binnen de kaders
    van de wet
    Over de dijk
    is protest
    Of een schreeuw
    om asiel
    voor water
    dat toch ergens zijn mag!

  5. Onnavolgbaar geschreven!

  6. Een zee van druppels

    water is dikwijls van verbeelding de bron
    een stroom van gedachten
    tussen oevers die wachten
    op wat gebeuren kan onder maan en zon

    Een machtige foto en dito gedicht, Hennie!
    Lenjef

