Een vraagje

zee

Wat als jij zo zou kunnen zijn,

zo weids en ver, zo diep ook?

Was jij er dan voor en van 

de vissen met een bootje

op je kop?

Die palen, zou jij hen de ruimte geven,

zachtjes rollend naar het strand

of zou jij wild briesend

mensenlevens eisen?

Jij bent niet zo, maar toch…

© Hennie van Ee, augustus 2016

Geplaatst op 5 augustus 2016, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Die palen staan tussen Westkapelle en Zoutelande, daar ga ik zondag heen! Ik zal ze de groeten van je doen.

  2. Droomde pas over de zee. Ik lag wat te dobberen op de zee bodem. Ik kon gewoon ademhalen onder water, alsof ik een vis was. Werd helemaal relaxed wakker.
    De zee geeft en de zee neemt. Als ik de zee was…liet ik niet over me lopen (-:

  3. Nou…. je moest eens weten.. 😉

  4. Dit schreef ik zondag na Zomergasten over het strand en de zee….
    https://wakkersgedichten.wordpress.com/2016/08/07/treurnis/

