ander huis

ander-huis

ik heb je beter leren kennen
telkens weer als ik je zie
vind ik je meer
meer speels en
meer uniek
jij leuk nieuw ander huis

geen liefde op ’t eerst gezicht
meer een langzaam wennen
hoe ik jou de mijne maken zal
en niet alleen van mij
jij met je wijde blik
de ruimte om je heen
het licht dat vrij naar binnen valt

langzaam word jij meer en meer
een plek om thuis te komen

© hennie van ee, september 2016

Geplaatst op 8 september 2016, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Wat een prachtig gedicht. Erg toepasselijk op mijn situatie nu. Ik heb altijd moeite met wennen aan een nieuw huis, maar na verloop van tijd (meestal heb ik een jaar nodig) gaat het me passen als een jas. Eind dit jaar ga ik voor de zoveelste keer verkassen. Ik print dit uit en hang het op mijn prikbord. Heel mooi!

  2. Wat een mooi compliment, Joke.
    Eind september gaan wij “over.” Een hele klus.
    In dit huis hebben we 5 jaar gewoond.
    In het huis ervoor woonde ik ruim 30 jaar. Dat maakt toch wel verschil.
    Mijn woonomgeving wordt gelukkig niet helemaal nieuw. Een kwartiertje fietsen van hier.
    Ik wens je veel sterkte met de voorbereidingen.

    Groetjes, Hennie

  3. Mooi gedicht over je nieuwe huis. Veel woongenot daar

  4. Mooi Hennie.
    Ben vaker op FB, meer reacties en dichtbij, waar ik van hou…
    Mijn weblog is nogal onbereikbaar en ook niet bijgewerkt (voor mij te ingewikkeld)

    Groetjes!

  5. Een pracht van een gedicht. Ik hoop dat het huis je binnenkort helemaal past.

  6. Een ieder bedankt voor de likes, steeds maar weer, en de fijne reacties.
    Ze doen ertoe!

    Groetjes
    Hennie

