blote slippertenen

Ik heb de zomer van mijn voeten geveegd
het ferrarirood op blote slippertenen
verdwenen

De warme zomerdagen zomaar weggepoetst
met een stil verlangen naar
gouden zonlicht in het grijze haar

en dat het dan zo ruikt
die zware lucht van afscheid en verval
vermengd met het zoete heimwee

van aanstormend najaar
Ik heb de zomer weggehaald

© Hennie van Ee, september 2016

Geplaatst op 20 september 2016, in poëzie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Mooi!
    Ik wens je een fijn najaar.

    Zonnige groet,

  2. Wat een mooi woord!

  3. Leuke woordvonst.
    Dus jij hebt al zin in het najaar? In stel het zo lang mogelijk uit. Maar ik vind het wel een prachtig seizoen met al die bessen, bottels en vruchten.
    Groejtes

  4. Hopelijk laat de zomer
    wat remspoor na
    opdat het wat langer
    zonnig blijft
    En mogelijk is
    buiten te genieten.

  5. Ik wil die nog niet weg, maar ja, jij hebt andere plannen.

  6. Na het voor- en voor het najaar

    het seizoen
    speelt in de keuze
    van onze schoenen een belangrijke rol

    we kunnen niet alle dagen
    slippers of sandalen dragen

    met zevenmijlslaarzen
    slaat
    het voorspelde weer soms snel op hol

    Weinig sterft zo mooi als in de herfst de bladeren van een eikenboom, Hennie!
    Een prachtig gedicht!
    Lenjef

