10 jaar ongerijmd

pablo-picasso-blue-nude-c-1902

hoe zij daar 

in het naakte licht

daar weer zit

zo kwetsbaar

met alleen een rug

die ik niet ken

tot zij zich keert

en ik zie dat ik 

die onbekende ben

© 22 december 2006 – 22 december 2016

afbeelding: pablo picasso, blue nude

Precies tien jaar geleden begon ik mijn blog ongerijmd. Sindsdien heb ik 993 berichten  gepubliceerd.

Dit is één van mijn eerste teksten. Veel is er gebeurd en veel is er veranderd in de afgelopen tien jaar, maar deze vraag blijft:

Hoe goed kent men zichzelf?

Geplaatst op 22 december 2016, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. Mooie mijlpaal, van harte!

  2. Stilte spreekt soms boekdelen

    veel stervelingen vragen het zich gans hun leven af
    naar ‘t eigen spiegelbeeld kijkend
    zichzelf met anderen vergelijkend
    wie ben ik echt? doch de spiegel zwijgt als een graf

    Van in het begin
    een echte Hennie, elke zin!

    Prachtig Hennie!
    Amai!
    Lenjef

  3. Simen Vrederat

    Das mooi. Ben benieuwd naar de volgende tien.

  4. Mooi! De vraag blijft bestaan.
    Gefeliciteerd met een decennium bloggen!

  5. Nog steeds mooi! Ik geniet elke keer weer opnieuw van jouw gedichten.

  6. Een mooie vraag, een mooie uitdaging Hennie om hem te blijven stellen.
    993….heel wat.
    Wens ik je nog veel inspiratie!!!
    Hartegroet
    svara

  7. Beste lezers, lezeressen, likers en reageerders,
    Mede dankzij jullie kan ik nu op naar de 1000.
    Dank.

    Heb het goed!

  8. Blijft moeilijk te beantwoorden….

  9. Gefeliciteerd met tien jaar bloggen! Al 993 blogs geschreven…nog even en je kan een feestje geven.
    Het is een vraag die altijd zal blijven. Je kan proberen zoveel mogelijk te groeien als je je levensweg bewandelt, maar een navigatiesysteem zou ik soms best handig vinden.
    Sinds ik in therapie ben, leer ik mezelf steeds beter kennen…
    De allerbeste wensen voor 2017. Voor jou en allen die je lief zijn!

