Men zegt…

Men zegt dat de dagen langer worden en
dat het licht weer keert.
Men spreekt van vlinders en partijen
maar ik raak de mist niet kwijt.

Ik zoek mij achter naakte bomen,
grijs van natheid,
lopend door een winters woud
heb ik mezelf verloren.

Ik wacht de lange dagen. Men zegt
die voelen minder koud.

© Hennie van Ee, januari 2017
nr. 996

Geplaatst op 3 januari 2017, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Simen Vrederat

    Een sterke start van het nieuwe decennium

  2. Je kunt je
    achter bomen
    nauwelijks verstoppen
    omdat ook deze
    hun kleed
    afgeworpen hebben
    Stamt de boom
    wat langer
    dan is zij
    wellicht dik genoeg
    Van schaduw
    naar schaduw
    hogerop klimmen
    Met uitzicht rondom
    iets veiligs vinden
    Of de koorts
    van planken
    overwinnen weten
    En je verhaal doen
    of desnoods
    voorlezen
    Na het wél
    geschreven te hebben

  3. Na het oude jaar

    de nachten worden korter, de levenden merken het elke dag
    straks zoemen bijtjes
    rond pas gelegde eitjes
    kleurt de natuur weer groen
    zoals toen
    je blootsvoets wandelde fier als een pauw
    tussen gras gekromd door ochtenddauw
    één met moeder natuur
    het hart vol vuur
    heter dan de zon
    die de nacht overwon
    de koude verdrijvend
    ja, ze zijn beklijvend
    de warme stralen waardoor men pure liefde ziet in jouw lach

    Een prachtig gedicht, Hennie!
    Dankjewel voor de inspiratie, het vloeide als verwaterde inkt uit mijn pen. 🙂

    Lenjef

  4. Dank voor de opgestoken duimen, ik ben er weer blij mee

