oude vrouw in blauwe jas

12oude%20mevrouw%20in%20blauwe%20jas

oude vrouw in blauwe jas

Bij het ouder worden

vervagen de contouren

van wat men ziet en

wie men is.

Lijnen lopen langzaam weg,

verdwijnen,

raken vergeten.

Ik zag een oude vrouw vandaag,

het blauw van haar jas.

Zij werd niet gezien.

©hvanee, januari 2013

Geplaatst op 14 januari 2013, in poëzie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 29 reacties.

  1. Mijn lijnen worden steeds duidelijker bij het ouder worden, helaas.

  2. Mooi. Ik heb iets met blauw

  3. ja zo gaat het helaas heel erg vaak…
    raak getekend!!

  4. hennie van ee

    Enrico , gekleurd in dit geval

  5. Ik moest meteen aan dit nummer denken. Hij kan er ondertussen vast ook over meepraten.
    http://dagendauwsnotenbalk.blogspot.be/2013/01/famous-blue-raincoat-leonard-cohen.html

    • prachtige link, dank daarvoor

      en wat dacht je dan van die blauwe suede schoenen?

      gr

      dauw, ik kan niet op jouw blog komen

      • Van harte hoor.
        En die blauwe suède schoenen die ‘rocken’ hé 😉

        Mag ik je vragen op welke pagina van mijn blog precies, jij niet kon komen Hennie? Iedere pagina is namelijk een ander account en op die met mijn video’s vond ik wèl een reactie van jou, net als op mijn stekje. Alleen was het een andere dan diegene in mijn mailbox, die was nergens anders meer terug te vinden. Vreemd hé? Vandaar dat ik hier nog even poolshoogte kwam nemen.

      • Dauw, op het blog van de OBApagina kon ik niet komen,
        ontdekte later dat je meerdere accounts hebt en misschien ben ik daardoor verdwaald, ergens

        ik probeer het de volgende keer gewoon weer

        gr

        en weer blijft het blog van een dapper lichtje helemaal leeg
        heb je daar wel andere reacties op gehad?

  6. Ja, zo werkt het. Je ziet niet dat ze je niet meer zien.

  7. Ja, wat je ziet, wie men is, echt heel mooi uitgelegd. Zo waar!

  8. hennie van ee

    Hee zilver, dank voor je reactie
    Groet, hennie

  9. en dank voor de sterretjes
    ze laten ons beter zien…

  10. mooi
    het eerste zag ik haar indringende blik
    hoe ze me aankijkt
    die ene wenkbrauw

    en natuurlijk even weer even geluisterd naar Leonard Cohen….

  11. tot er nog een draadje
    over is waar een vogel
    heel misschien zijn nest
    mee bekleedt….

    mooie aquarelwoorden….

  12. Ik denk altijd dat lijnen scherper worden naarmate de jaren toenemen 😉

    • o, stefania schreef ook zoiets
      ik bedoel met vervagen, dat je minder wordt gezien bij het ouder worden
      dat het lijkt of oudere mensen zo verdwijnen

      • Ja, t is van mij ook meer een opmerking van ‘O ja, je kunt het de ene kant, maar ook de andere kant op ervaren’. Mijn perspectief is hoe ik het ervaar als ik naar mezelf in de spiegel kijk. Daar zie ik wat lijnen scherper worden. Vervagen is een mooi woord voor zachtjes aan wegvallen…

      • ik begrijp je
        hoe mooi de schilder- en beeldhouwkunst het oud-zijn kan verbeelden
        lees nu Philippe Claudel’s Het kleine meisje van meneer Linh, ook zo’n prachtige oude man

        gr

  13. Zag je het kokette oudje?

    kleren zijn de grens
    van een mens
    stukjes textiel
    verbergen de ziel
    en zelfs in ‘t licht
    soms het gezicht
    het maakt haar
    onherkenbaar
    een momentopname
    van misschien
    een ongezien
    mooie, oudere dame

    Een pareltje van een gedicht, Hennie!
    Amai!
    Lenjef

  14. Dag Hennie
    Hier ben ik nog een keer om op je laatste vraag terug te komen.
    Ik kreeg één reactie op dat blogbericht van iemand die ook op “Blogger” zit. Ik heb al gemerkt dat die “dynamic-view”-blogs een beetje moeilijk doen wanneer iemand erop tracht te reageren. Waaraan dat precies ligt weet ik niet. Mijn blog is toegankelijk voor iedereen zonder enige restricties. Volgens mij heeft het iets met het ontwerp te maken.
    Alvast dank om je er niet door te laten afschrikken

    =]
    Maak er nog een fijne zondag van.

  15. hennie van ee

    Het lijkt mij een technisch probleem
    Gr hennie