pas dan

foto

pas als ik dichtbij kom
dichterbij
met alleen maar ogen
en de rest
gevangen in cirkels
zie ik
wie ik ben
een kind
jonger dan vroeger

pas dan

©hennievanee, mei 2009

afbeelding: cirkels, groepswerk van groep 2

Geplaatst op 23 mei 2009, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Goed gekeken en gezien, Vuujuffer.
    Zowel jij als de afbeelding als de makers komen afwisselend aan bod in dit gedicht. Hoe krijg je het voor het elkaar in zo weinig woorden….
    Hartelijke groet, Coby

  2. vuurjuffer

    hoi coby,
    dank voor je mooie compliment,
    het kleurt mijn dag
    met een groet terug

  3. Mooi vind ik ‘dichtbij’ en dan ‘dichterbij’. Daar zit veel zeggingskracht.
    En de cirkels: elk een kunstwerkje op zich en samen een geheel.

  4. Heel mooi, Hennie…het zegt veel!
    Soms is dichterbij komen beangstigend…
    het kind wil wel en de ogen zien wel,
    maar het kruipt weg in haar schulp.
    Lieve groet.Reactie is geredigeerd

  5. Jack Pastoor

    @Vuurjuffer: Schitterende kunst. Dat kan alleen gemaakt worden als je nog heel puur bent en open staat naar de wereld. Veel kunstenaars proberen dat later in hun leven weer (nog?) te bereiken. Ook het gedicht spreekt me wel aan. En dat is wat merkwaardig omdat ik geen groot voorstander ben van ALS …… DAN redeneringen als het om het nastreven van levensdoelen gaat.

  6. Scramble X

    Prachtig !

  7. het onbevangen zijn, we raken het kwijt maar soms is het terug te vinden…
    Ik zou dit zo aan mijn muur willen
    groetje

  8. vuurjuffer

    dank voor jullie reacties
    heb er niet veel aan toe te voegen
    wat ik wil zeggen staat in mijn gedichten
    en de lezer mag er mee doen…..
    met een groet