leeg landschap

DSC05470

Buiten fladderen mijn gedachten
vrij als vogels
vogels van vreugde en verdriet
die mij binnen kluisteren

Ik loop weg van mij
en zie ze gaan
de vogels in het winterland
naar een andere bestemming

Langzaam raak ik vrij
vrij van mijn gedachten langzaam
loopt het winterlandschap leeg

foto: corrienijenmanting.weebly.com
© hvanee, februari 2015

Geplaatst op 6 februari 2015, in poëzie en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Mooie woorden, vrije gedachten,

  2. Free as a bird… mooie beeldspraak hoe je het hoofd leeg krijgt. 🙂

  3. Smelt verdriet
    als sneeuw
    door de zon
    Laad je op
    om verder te gaan
    buiten gaat dat
    nu eenmaal beter

    Sterkte, als dat nog van toepassng is…

  4. “Langzaam loopt het winterlandschap leeg”. Wat een mooie beeldspraak!

  5. Uitmuntend geschreven.
    Ik heb genoten

  6. Mooie sfeer zet je hier neer

  7. Seizoen voorkeur

    zo mooi, winterswit onder het hemelblauw
    de dichtgevroren grachten en beken
    die je van de kou beletten te spreken
    terwijl velen zingen, lente, kom toch gauw

    Weer een prachtig Hennie-gedicht!
    Lenjef